Magyar hangokat hallottunk és hamarosan kiderült, hogy a testvérhajónk a DARKO legénysége és kapitánya is itt van teljes létszámban és teljes étvággyal. Ők is kellemesen töltötték idejüket szárazon és vízen egyaránt. Egyszóval a magyarokat itt is meg lehetett találni és ez kellemes jóérzéssel töltött el bennünket.
A jó hangulatú vacsora után kis sétát tettünk a parton és a kikötőn át lassan haza ballagtunk. A kulcs alighanem a lábtörlő alatt lehetett, vagy valaki zsebében, de megkerült és kicsit remegő kézzel de nagy pontossággal zárba helyezve beléphettünk a szalonba. Meleg volt az éjszaka bár a víz felett kis enyhe szellő jött kis hűvös áramlattal, mint a tolvaj belopakodott a kabinokba is a nyitott tető és oldalablakokon és örültünk neki bár jobb lett volna, ha kicsit hűvösebb ujjakkal matatva szólna a jobb alvás érdekében. Egy gyors fürdés után Attila panaszkodott a bal oldalán fájdalomra és kiütésekre. Felmerült, hogy övcsömör kezdődött rajta, melynek a diagnózisát később csak megerősíteni tudtam és így az orvostudomány alanyára vált pár napra. A hozott gyógyszeres felkészülésem jó volt, mert a fájdalmait csökkentettem és a hólyagok felülfertőzését is próbáltam megakadályozni arra szolgáló desinfectiós szerrel. A mai napon 50-60 km-t tettünk meg. Ezt később tengeri mérföldbe ( M ) számoljuk az illendőség kedvéért. Lassanként mindenki elaludt a fárasztó, kissé szokatlan első napi vitorlázás után. Elalvás előtt arra gondoltam, hogy nagyon sok jó és szép dolog történt velünk az első vitorlázós tengeren töltött napon és a társaság jól vizsgázott, de Poseidon sem rázta az öklét, csak egy kis enyhe Mistral nyargalt száraz talpakon és így minden kellemesen jött össze. Ezen gondolatokkal álomba merülve jól aludtam a kabinban Skradinban.
Fél hétkor ébredtünk Zsolti már felkelt. Elmentünk fürödni, lassan mindenki felkészült az útra. Előző nap elhatároztuk, hogy inkább vitorlázni fogunk, mint a vízesést nézzük meg. A vízesést láttuk már és inkább a szabad vízre vágyunk. Meleg van. Motoros indulásunk előtt elmentünk bevásárolni a skipperrel a kenyeret és tejet. Igen jó kenyér, olyan, mint a francia bagett és egy lapos kenyeret is vettünk. Reggeli után indulás kb. 10,00 órakor. Reggeli a fedélzeten a cockpiten. Mindenféle kaját eszünk a magunkkal hozottból, majd egy helyen megálltunk fürödni a Krka édesvize és a tengervíz határán. Nagyon finom volt a víz kb. 24o és alig sós. A folyóvíz partján, amíg nád van, addig alig sós, ha a nád elmarad, akkor már erősen sóssá válik a víz.
Sibeniket elhagyva a szembejövő hajók is elmaradoznak, de azért mindenfelé hajók látszanak. A Zlarin szigetet most keleti oldalán kerüljük, és kis szigeteket hagyunk el keleten Drvenik majd Rakitnjak és Oblik és Tmara marad mögöttünk és Primosten felé vesszük az irányt. Előtte vitorláztunk, de a szél kicsi volt és mielőtt motorra kapcsoltunk volna, fürdésre megálltunk. A víz jó volt, de sávszerűen, meleg és hideg váltakozott. Labdáztunk is a vízben. Mindig beleengedtük a kötelet a vízbe és a végén egy puffer volt a biztonság miatt. Szél sehonnan nem látszik egyik oldalunk felől sem fodrozódik a víz .Ailos hadoszlopait egy kicsit rendezhetné a kedvünkért. A mistral, a sirokkó, a jugó, a föhn ,a tájfun mind be van zárva egy barlangba a mitológia szerint, és nem lehet tudni pontosan, hogy mikor és milyen erővel rontanak neki a világnak. Mi motorozva tovább haladunk és Primostent fotózzuk a tengerről, gyönyörű és 15,00 óra tájt hagyjuk magunk mögött. Itt horgásztam is, horogra megint nem akadt semmi, pedig három horgot is felraktam.
Az a tervünk, hogy ha holnap a kék barlangot meg akarjuk nézni, ma még Brac szigetig el kell jutni, kb. 30 mérföld és 6 óra út. Este 9,00 óra felé várható a megérkezésünk.
Tanácskozást tartottunk, hogy hogyan legyen az út tovább. A Brac-i kékbarlangot elvetették, mert ilyen szélben (két-három csomó) csak motorral lehet elérni és a vizsga Zadarban péntek délelőtt 10,00 órakor kezdődik, amire csak motorral lehet biztosan visszaérni, és így a vitorlázás látná kárát. Ha a vizsgát nem tennék meg, akkor, pedig a 15.000 Ft megy kárba. Végül úgy határoztunk, hogy Trogirba motorral kell menni és holnap visszafelé akár vitorlázva is meg lehet tenni a programot, ha jó szél lesz.
Mindig mindennek a szél a feltétele. Ez a természetes a szélerővel közlekedő eszközöknél. Újra próbáltam horgászni, 10 m mélyre eresztettem a zsinórt, míg tanácskoztunk, de semmi sem lett.
Na most Trogir fele haladunk 17,20 van. A Drvenyik-i csatornában haladunk, jobbra Drvenyik M majd a nagyobb Drvenyik V szigetet hagyjuk nyugatra magunk mögött. Zsolti koktélját elfogyasztottuk, nagyon finom volt. A vacsorát Rudi fogja készíteni, előre lesütött hús és krumpli lesz frissen sülve, csemege uborkával. Trogirba a Trogirske Zaljev útján jutunk be, a nyugatra fekvő elég nagy Ciovo sziget mellett haladunk. Állítólag Trogirban van az egyik legjobb és legszebb Marina, majd írok róla. Trogirnak magyar történelmi vonatkozása van, IV. Béla és a tatárjárás korából. Két lánya itt halt meg. Utunkba esnek olyan kis szigetek is, mint Kluda és zátonyok is, amelyek 9 m és 7,5 m-re vannak a víz alatt. Tengerész térképről tájékozódom, ami 1995-ből való, tehát nem vadonatúj és a Hrvatski Hidrografski Institut adta ki és 1:100.000-hez méretarányban. Ekvidistancija 100 m, Merkatorova Projekcija 43o 35’ N. Na ennyit a térképről!
Érthető, még szakszerűen olvasni is tudom és értelmezni is. Egy másik nagyon jól használható könyv, a Horvátország, Szlovénia, Montenegro, 777 kikötő az Adrián. Kikötő- és horgonyzóhely atlasz. 14. Kiadás, 2001.02.. Ez az atlasz a trogiri kikötőről írja: ACI Marina (max. 18 m hajóhosszig) 180 kikötőhely, 60 parti tároló hely, 10 tonnás daru, hajócsúszda, benzinkút, szerviz, étterem. Az áramlás a kikötői csatornában elérheti a 3 csomót.
Közeledünk Trogirhoz, jobbra tőlünk megjelenik a Ciovo sziget, észak-nyugati csücske világítótoronnyal (bójával) a tengerészeti térképen.
Z BL 3s 6m 5M (ez azt jelenti, hogy zöld (Zilina) villog (blinking) 3 másodpercenként , 6 m magas és 5 mérföldről látszik).Ilyen jel sok van a tengeri térképen, és mindre oda kell figyelni.
Hamarosan a bal parton (szárazföldön) megjelenik egy kis falu, ami északra Trogir szomszéd faluja, SEGET. Hamarosan látható lesz Medulin nyaralóépület, amelyet azonnal felismerek, itt nyaraltunk 1971, vagy 1972-ben. Zsoltival felidéztük a nyaralást az élményeivel. A parton a jobboldali, a víz felüli oldalon laktunk. Alig változott valami és változatlanul szép látvány. Ez volt az első tengerparti nyaralásunk jó, harminc évvel, ezelőtt amikor számunkra Jugoszlávia volt a nyaralás netovábbja. Nagyon elszaladt az idő.
Haladunk a kikötő felé, messziről látható jobb oldalon a sok árboc, ahol az ACI Marina van. A kikötő így messziről olyan szürrealista módon tárul elénk a fehér vitorlákkal, mint az apácák menete a keményített jellegzetes jelmezükkel és balról az erőrendszerrel védett Óváros, a pálmafás sétánnyal.
1. Kiválasztják a hajózási területet, mely helyen hajóznának legszívesebben (kikötő). Hányad magukkal szeretnének kikapcsolódni, melyik időpontban és milyen típusú hajót szeretnének bérelni az Adrián.
2. Ajánlatot kérnek tőlünk a fenti szempontok alapján.
3. On-line rendszerünkkel azonnal ellenőrizzük a bérelhető hajókat, ajánlatot küldünk írásban vagy telefonon, melyben a megadott szempontoknak megfelelő, lefoglalható hajók, illetve alternatív lehetőségek találhatók.
4. A rendelkezésre álló hajók közül kiválasztják a megfelelőt.
5. 7 napos opciót (előfoglalási jogot) kérünk a hajóra, valamint megküldjük a hajóbérleti szerződést aláírásra.
6. Az opció érvényességi idején belül aláírva visszajuttatják a szerződést és befizetik, vagy átutalják a foglalási díjat, 30 - 50%-át a teljes bérleti díjnak.
7. Lefoglaljuk a hajót.
8. Átadjuk, a hajóval, a kikötővel és a hajózási körzettel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazó dokumentációt.
9. A megadott határidőre befizetik, átutalják a bérleti díj hátralévő részét és rendelkezésre bocsátják a szükséges adatokat az utaslista (crewlist) kiállításához.
10. Utazás és hajóátvétel előtt eljuttatjuk a Boardpass-t, azaz a hajóra lépési engedélyt is, amennyiben a hajótulajdonosnak szükséges.
11. A bérleti idő kezdetére Ön leutazik a kikötőbe, lista szerint átveszi a hajót a bázisvezetőtől. Leellenőrizendő a hajó állapota, megbízhatósága.
12. Kifizetik a letétet, illetve letétbiztosítást, valamint a helyben fizetendő megrendelt extrákat.
13. A hajózás ideje alatt remekül érzik magukat. (Ez a legfontosabb lépés!)
14. A megadott határidőre visszaérkeznek a kikötőbe, ahol leellenőrzik és átveszik a hajót, ugyanúgy, mint ahogy azt induláskor tették. A bázisvezető visszafizeti a letétet.
Ön már a következő nyaralás tervein gondolkodhat!